VINISTRA 2016

Istarska vina idu u odličnom smjeru. Istarsko je tržište na neki način globalno, jer ste destinacija koju posjećuje jako puno turista i morate se fokusirati na njih. Oni su ti koji nose istarska vina kući.


 PIŠE: mag.oecc.Andrea Pančur


Istarsko je tržište na neki način globalno, jer ste destinacija koju posjećuje jako puno turista i morate se fokusirati na njih. Oni su ti koji nose istarska vina kući.

OREČ  - Ocjenjivanje uzoraka vina, rakija i maslinovog ulja za 23. izdanje Vinistre započelo je u nedjelju, 17. travnja u prostranoj sali hotela Parentium. Komisija koja je ocjenila čak 487 zaprimljenih uzoraka sastojala se od 40 ocjenjivača na čelu s predsjednicom ocjenjivačke komisije, Caroline Gilby. Tom prilikom iznimna mi je čast bila razgovarati s ovom vrhunskom stručnjakinjom u svijetu vinarstva, nositeljicom prestižne titule Master of Wine.

Istarski vinari moraju razmišljati globalno

 Titula Master of wine zavidna je titula u svijetu vinarstva koju nosi tek 350 stručnjaka, a zahtjeva veliko znanje iz svih aspekta vinarstva. Caroline Gilby se bavi konzaltingom što znači da savjetuje vinare u načinu proizvodnje, kvaliteti, strukturi cijena itd. Zanimalo nas je koriste li istarski vinari njezine usluge.

- Bavim se različitim disciplinama, od pisanja za časopise poput Decantera i Harpesa, do educiranja i tehničkog konzaltinga - savjetovanja o kvaliteti ili definiranju cijene. Iako ne radim direktno s proizvođačima vina iz Hrvatske, otvorena sam prema svim vinarima, a kad sam u posjeti Hrvatskoj rado iznosim svoja mišljenja, usmjeravam i savjetujem vinare.

Brendovi ne postoje sami zbog sebe, već zbog potrošača. Upravo zbog toga za identifikaciju svakog proizvoda i njegov proboj na tržište važno je razvijati brend. Danas je razvijanje brenda nevjerojatno bitna stvar. Vinari se fokusiraju na loze, proizvodnju vina i prodaju. Pored toliko posla u vinogradu zaboravlja se koliko je razvijanje brenda bitno. Priča koju ćete ispričati o vašem vinu zapravo ga prodaje. Smatram da vinari prije svega moraju imati kvalitetan proizvod, a zatim se moraju fokusirati na prodaju. Primjerice, etiketa boce veoma je bitna jer mora slati čistu poruku svojim kupcima i biti vidljiva na polici. Također, ime brenda trebalo bi biti lako izgovorljivo. Istarsko je tržište na neki način globalno, jer ste destinacija koju posjećuje jako puno turista i morate se fokusirati na njih. Oni su ti koji nose istarska vina kući. Ako vinari žele prodavati vino globalno, moraju tako i razmišljati.

 

Među 10 najboljih svjetskih destinacija

Prema internetskom portalu Wine Enthusiast, Istra je uvrštena među deset najboljih svjetskih vinskih destinacija koje istinski ljubitelji vina svakako moraju posjetiti. Zanimalo nas je kako ona vidi Istru i kakvi su joj potencijali.

- Istra je vrlo privlačna, interesantna i predivna regija. Hrana u Istri zaista je posebna, a posebno tartufi, sirevi, pršut i riba koja se toliko lijepo sljubljuje s dinamičnim istarskim vinima. Istra ide u odličnom smjeru, ljudi ovdje rade jako puno, trude se i eksperimentiraju. Najveći potencijal vidim u malvaziji koja bi mogla biti glavno obilježje i zaštitni znak Istre.

Mala smo vinska regija u maloj zemlji u odnosu na Australiju, Grčku i Južnu Afriku. Savjetovali ste nas da se vinari moraju držati zajedno jer na svjetsko tržište mali vinar nikako se može izaći sam.

- Vinari moraju raditi zajedno. Vinistra je odličan model za okupljanje vinara. Kroz organiziranje raznih događanja, edukacija, degustacija i prezentacija same regije širi se svijest o istarskom vinu te se na taj način sječe lojalnost koja je jako bitna. Jedna od najbitnijih poruka koju su usvojili Australija, Austrija i Grčka jest da je tuđi uspjeh i vaš uspjeh, odnosno uspjeh za cijelu regiju. Bitno je podržati i tuđa vina, a ne biti zatvoren prema ostalim vinima odnosno vinarima. Jako je bitno da vinari putuju i posjećuju druge vinske regije, kako bi dobili uvid u ono što se događa na ostalim tržištima i što radi konkurencija.